- Много-много новых юнитов и зданий. Расширенное дерево технологий.
- Много-много новых способностей и апгрейдов.
- Новых героев и полностью функционирующее снаряжение героев, подобное тому, которое Вы видели в кампании.
- RPG элементы от CutterShane's Heroes System. Юниты получают опыт и ранги после битв.
- Полностью функционирующие кампанию, скирмиш и мультиплеер.
- И наконец, титанов и титаноподобных юнитов!
Мод достиг первоначальной цели своего концепта -- построить динамичный сбалансированный DoW-геймплей (RTS-геймплей) со всеми или почти всеми классическими юнитами W40k (из старых добрых кодексов), включив в орбиту баланса даже титанов и титаноподобных юнитов. Сегодня мы наконец получили в рамках TWM все 11 классических W40k рас. И в этом моде реально присутствуют почти все юниты со страниц старых захватанных игроками классических W40k Кодексов, которые во многом определяют понимание нами вселенной Warhammer 40000. Есть даже часть юнитов последних редакций и в вариантах FW. Но самое главное, что все юниты (а их очень много!) вполне гармонично вписаны в общую схему DoW-геймплея и практически каждый юнит является востребованным по игре. Ну и особая роль принадлежит титанам и титаноподобным юнитам. Сейчас уже мало кто помнит те времена, когда считалось, что сделать сбалансированный геймплей с титанами в рамках DoW невозможно. TWM был именно тем первым и единственным модом, который убедительно опроверг это мнение. TWM -- это был первый в истории DoW-моддинга мод со свободно управляемыми титанами во всех типах геймплея. Сейчас уже никто не заикается о том, что нормальный сбалансированный геймплей с титанми невозможен. TWM каждой минутой своего существования в руках игроков доказывает обратное. Титаны прекрасно вписались в DoW-геймплей и какого-то особого дисбаланса не порождают при сохранении своей исключительной силы.
TWM проделал длинный путь становления, но каждая его версия, начиная с самой первой публичной беты, всегда была по-своему законченной. Активный моддинг TWM мог бы прекратиться в любой момент, но TWM в любой из своих версий всегда оставался качественным и доведенным до полной играбельности продуктом. Сейчас вы держите в руках очередную версию. И именно она и есть первая по-настоящему развитая до полного логического завершения изначального концепта версия Titanium Wars. Теперь наконец-то можно играть в DoW за любую классическую кодексную расу и иметь перед глазами почти всех юнитов из классических W40k Кодексов в активном бою. Удачи вам, друзья, на полях ваших эпических сражений в нашей любимой игровой вселенной Warhammer 40000!
Изменения:
Version 1.00.23 (28 February 2019) (...in private status now...)
- Main event in this new version of the Titanium Wars Mod: O'Shaserra - Commander Shadowsun and her special drones (Command-link Drone and MV52 Shield Drone) were added as playable unit. New legendary hero in the TWM now. 3D-kitbash, new animations, OE-code, and gameplay realization from GrOrc. Also thanks to Obsorber for his good texture work for new drones. Also thanks to Thudmeizer team for their good work over new sounds for DoW and voice artist Sakura LaTeSang as Shadowsun voice. Now TWM has quality placeholder for Commander Shadowsun.
- New algorithm of choosing of doctrines for AI-controlled Administratum race. Planetary Defence Initiative doctrine can be prohibited manually now. However sometimes it leads to disabling of global analyser, i.e. W40k-background may be broken. Features of the new algorithm:
-- If all doctrines are prohibited manually, then the doctrines are chosen randomly without any restrictions.
-- If all doctrines are prohibited exept one, then this concrete one will be chosen exactly (this feature was not present before, and this is the main thing which I wanted to achieve).
-- If PDI is not prohibited, then the algorithm works exactly as it was already done before (when the global analyzer is turned on, the W40k legend is never broken).
-- If the PDI is prohibited, then (when the global analyzer is enabled) the legend will be broken only in cases when full prohibition is generated by the restrictions of W40k-legend and manual prohibitions in the aggregate.
-- If the global analyzer is turned off, then the algorithm works as before, that is, with the analysis rule of only the nearest player.
- Imperial Planetary Governor has additional abilities.
- Team colour for Imperial Planetary Governor.
- Entrench ability was remade for Arbites Combat Melee. Glitches were fixed. (If squad do not reinforce then just re-entrench it. This is little unfixable glitch still stay, but it is not critical now.)
- Communications Tower allows deep strike for Tau vehicles now.
- All Crisis Suits have correct sign of sept on backside now.
- Tau LPs have correct sign of sept now (like Tau turrets in all previous versions of the TWM).
- Farsight model and its OE-code were updated. Many-many good changes from GrOrc in 3D-geometry, anims and OE-code. Also Farsight use Feral Leap now.
- Farsight model has new good teamcolourable texture now. Great thanks to Obsorber for his good quality texture work. Also thanks him for new texture for Scout Marine.
- Detach Drone ability was added for Farsight Enclave commanders from legendary the Eight. Detached drone able to move and fight independently from commander. However still it can be self-destructed by commader's special command.
- Fixed bug (from Relic and Iron Lore) with OE-code for XV-22 Tau Commander (incorrect wargear upgrades while dying).
- Added new ability for Kroot Mercenaries Squad - Kill the Kroot Shaper. Allows to execute Kroot Shaper of this squad. Executing the Kroot Shaper inspires nearby Kroot squads into fighting harder. In addition, squad members gain access to the accumulation of bonuses from the cannibalism ability. Cannibalism ability work on squad members from execution moment, and not for the Kroot Shaper only. Even if Kroot Shaper will be restored in this squad again, he will not gain bonuses from cannibalism until he will left alone in the squad.
- Commissar Execute has effect on special weapons now.
- Biomorph - Hormagaunt Adrenal Glands adds Feral Leap ability for Hormagaunts (OE-coded too).
- Some rebalance overpatching was made.
- Some important changes.
- UCS-files were updated.
- Readme-files were updated.
Version 1.00.22 (10 January 2019) (...in private status now...)
- Some important cosmetic changes.
- Some rebalance overpatching was made.
- UCS-files were updated.
- Readme-files were updated.
Version 1.00.21 (18 December 2018) (...in private status now...)
- Fast update. Fixed two specific bugs in campaign for Tau race:
-- Non-working Stronghold of Tau (unexpected scar-error because all maps was specifically changed for TWM-SS).
-- Farsight Enclave doctrine was disabled for CPU-player too. (It should have been done in the previous release but there was unexpected behaviour of DoW engine).
Version 1.00.20 (15 December 2018) (...in private status now...)
- Great news (!) about Heroes system. Since version 1.00.20 levels and experience of all units will restore correctly after save-load procedure. I (GrOrc) made new version of Heroes scar-script with this good feature. Item 2.12 in the Titanium Wars FAQ is no longer actual for versions of TWM-DC 1.00.32 and TWM-SS 1.00.20.
- Tau Warrior (and Shas'ui) model was remade by GrOrc. Universal functionality (including melee fight with Bonding Knife in hand).
- XV88-2 Broadside Battlesuit model and its OE-code was essentially improved by GrOrc.
- New unit XV88 Broadside Battlesuit. A variant of XV88 Broadside Battlesuit with missile weapons. This unit has artillery role for Tau race. Limit 4.
- XV8 and XV89 Crisis Suits have wargear upgrades now (Multi-tracker, Shield Generator, Target Lock). AI able to use them too.
- XV89 Crisis Suits have second weapon choice now.
- New elite unit for Tau: XV8 Crisis Battlesuit Bodyguard Shas'vre. Limit 2.
- XV8 Crisis Honor Guard (in campaign) has more weapon variants now.
- Build animation with crane for Coalition Center.
- Kroot Shapers have Feed the Monster ability now. Restores 2000 HP for Krootox and Greater Knarloc.
- Kroot Hounds have Cannibalize ability now (OE-coded too).
- XV22 Stealth Field and XV89 Energy Shield are two different weargear researches now (in skirmish).
- XV89 Commander model and OE-code was updated (GrOrc). More good behaviour of this unit.
- Night Spinner Grav Tank is essentially more effective against buildings. This is new tactical role for this unit.
- Mobilize for War research and Annihilate the Enemy research increases maximum squad size of Dark Reapers and Fire Dragons now.
- Autarch has Wider Vision of Battle ability now. In accordance with the Path of Command. Dramatically increases the line of sight around all squads.
- Laud Hailer morale effect was increased.
- Predator tank was added for Witch Hunters.
- Canoness has additional abilities now. Canoness model has new OE-code from GrOrc. Canoness Seraphim has additional abilities too (but different).
- New uber-turrets were added for Imperial Guard and Witch Hunters.
- Dark Eldar Raider uses support cap 2 now.
- Necron Ghost Ark uses support cap 1 now.
- Vindicator (for CM and SM), Destroyer Tank Hunter and Thunderer uses support cap 3 now.
- Hierophant Lair has new geometry based on Hierophant model (new OE-code and 3D features from GrOrc). Now this building is very different from the Hive Spire.
- Additions for "cap system". Some units for some races increases maximum squad cap and support cap by 4: Chosen Champions for Chaos (and for "Chaos Renegades" doctrine of Administratum), Grey Knight Grand Master for Daemonhunters, Dais of Destruction for Dark Eldar, C'tans for Necrons, Living Saint (or Saint Celestine) for Witch Hunters, Chapter Master for Space Marines (Force Commander for "Call the Angels of Death" doctrine of Administratum), XV89 Commander for Tau (and for "Loyal Service of Tau Empire" doctrine of Administratum), Hive Tyrant for Tyranids. Imperial Guard has same effect after obtaining Governor's Raiment wargear for Company Commander. Ork Warboss increases population cap by 10 and maximum support cap by 4. Avatar of Khaine increases maximum squad cap by 8 (new value) and support cap by 10 (old value) for Eldar.
- All maps (both MP and SP) was remade with new FoW functionality. Player see far now. Problem with flyers was fixed on all maps. Soulstorm compatibility achived.
- Fixed bug with wrong position of animation of Fighta Bomma for player. In addition, now Fighta Bomma can fire on enemy targets while landing operations.
- File "autoexec.lua" was changed for new functionality. Read the file "WarhammerFilm(eng).txt" about it.
- Skirmish game setup screen was made more correctly and comfortable. Also more comfortable listboxes in Army Painter.
- Race info was added to Military Tab of post game summary screen.
- New faction was developed within TWM -- Farsight Enclave. It was made as a doctrine for Tau race. Legendary hero O'Shovah has come in game with his elite forces. Now Titanium Wars Mod has Farsight Enclave as playable faction within DoW engine. Short description below:
-- Tau race has two doctrines now: Tau Empire and Farsight Enclave. This is very early choice in Tau HQ. Tau Empire doctrine contain classic TWM-gameplay for Tau race which is well known (from previous versions of the Mod) for all TWM-players.
-- Farsight Enclave is ultimate variant of Mont'ka doctrine. Crisis Suits are main forces for Farsight Enclave. More Crisis Suits may be used in this doctrine. Main hero is Crisis Suit -- XV8 Commander as alter ego of player. Moreover O'Shovah is most powerful Crisis Suit with legendary Dawn Blade. Moreover O'Shovah has all his minions from legendary the Eight: Commander Arra'kon, Commander Bravestorm, Commander Brightsword, Commander Sha'vastos, Sub-Commander Torchstar, Shas'vre Ob'lotai 9-0, Honour Shas'vre O'Vesa.
-- All legendary Commanders (from the Eight) have weapons, Crisis Suit's special systems, and special abilities in accordance with Codex: Tau Empire Supplement - Farsight Enclaves. Each of them have gameplay realization within DoW gameplay system.
-- New squad Fire Warriors Assault with Pulse Carbine as one of squads of base infantry.
-- All Fire Warriors (Shas'la and Shas'ui) able to fight in melee with their Bonding Knives.
-- Two new types of Crisis Suits: Frontline variant and Fireline variant.
-- New very specific elite unit: XV8-02 Crisis Battlesuit Bodyguard Shas'vre. Limit 2. Equipped with two Flamers and Onager Gauntlets. Able to fight in close combat with his ancient Onager Gauntlets.
-- New unit: Warscaper Drone. Concept in accordance with Codex: Tau Empire Supplement - Farsight Enclaves. 3D-design and DoW-gameplay realization from GrOrc.
-- Kroot army is disabled for Farsight Enclave but squads of Kroot Mercenaries can be hired in Cadre Headquarters and Communications Tower. Requires captured Critical Location only. Contains Kroot Shaper as leader, Kroot Carnivores and Kroot Hounds as squad members in any proportions.
-- Thanks to Thudmeizer team for their good work over new sounds for DoW and voice artist Sean Chiplock as Farsight voice.
---- The end of description of Farsight Enclave doctrine. ----
- New faction was developed within TWM -- Adeptus Mechanicus. Thanks to Karandras for his great work for many years over 3D-models and gameplay concept. This faction was remade by GrOrc in the TWM-framework. Some 3D-models were fixed. Some buildings were added. New gameplay features in TWM-style were added too.
- Some important cosmetic changes.
- UCS-files were updated.
- Readme-files were updated.
- Easter Egg was added. wink.gif Secret gameplay bonus for WH-race. The spiritual quest of Canoness (works for both type of Canoness).
Если вы уже используете более раннюю версию мода, то полностью удалите ее перед установкой новой версии.
Извлеките файлы мода из архива в Вашу директорию DoW: SS с сохранением структуры директорий архива. Если все сделано правильно, то в Вашей директории с DoW: SS должна появиться одна новая директория под названием Titanium_Wars_Mod_SS (содержащая все файлы мода) и один новый файл TitaniumWars_SS.module (запускающий модуль). Мод уже готов к запуску через Game Manager в DoW: SS. Для более комфортного запуска мода создайте копию ярлыка для DoW: SS в любом удобном для Вас месте, откройте свойства ярлыка и отредактируйте параметры запуска. Добавьте параметр -modname TitaniumWars_SS. Пример правильной строки запуска:
"D:\Games\Dawn of War Soulstorm\Soulstorm.exe" -forcehighpoly -nomovies -modname TitaniumWars_SS
Не забудьте прикрутить к ярлыку мода его родной значек titanium.ico. Он лежит в директории мода. Запускайте мод с нового ярлыка и наслаждайтесь. Старый ярлык для классического DoW: SS лучше отредактировать добавлением параметра -modname Dxp2, чтобы запускался именно классический DoW: SS, а не последний запускавшийся мод. Пример:
"D:\Games\Dawn of War Soulstorm\Soulstorm.exe" -forcehighpoly -nomovies -modname Dxp2
Если вы хотите играть кампанию, то для наличия заставок в кампании скопируйте директорию Movies из директории DXP2 в директорию Titanium_Wars_Mod_SS.
Если вы использовали до этого старую версию мода, то обязательно ПЕРЕД установкой новой версии удалите директорию titaniumwars_ss из директории Profiles в вашем профиле игры (обычно это Profile1). Это необходимо для корректной установки горячих клавиш и удаления старых сейвов. Использовать старые сейвы в новых версиях мода не рекомендуется.
Инструкция по удалению
Просто удалите директорию Titanium_Wars_Mod_SS и файл TitaniumWars_SS.module из корневой директории игры. Также удалите директорию titaniumwars_ss из директории Profiles в вашем профиле игры (обычно это Profile1).
Для удаления TWM-logo просто удалите файл: Engine\Data\art\ui\textures\wxp_loadscreen_dawn_of_war.dds. Путь от корневой директории игры.
Новая версия (от 19.04.2015г.) мода Titanium Wars Mod for Soulstorm v.1.00.19 и Titanium Wars Mod for Dark Crusade v.1.00.31. В торрент файле, по многочисленным просьбам.
Ultimate Apocalypse - The Hunt Begins v.1.88.5! Самостоятельный мод, не требующий ранних версии и в тоже время, не конфликтует со старыми версиями UA мода.
Новая версия (от 16.11.2014г.) мода Titanium Wars Mod for Soulstorm v.1.00.18 В новой версии Ангелы у WH способны прыгать, что существенно увеличивает их полезность в бою, танки DE наносят в прыжке на головы противникам заметно больший моральный урон, пофиксен возможный (но редкий) баг появления отдельных неуязвимых юнитов в некоторых скриптовых миссиях TWM-SS-кампании, ну и еще есть какие-то более мелкие изменения. Отдельное и превеликое спасибо Джонсу за предоставленные им переработанные варианты зданий DH из приватной версии IDH мода. Теперь все здания DH получили красивые корректные тени, плюс были пофиксены кое-какие другие баги в этих зданиях. На здания DH сейчас можно смотреть и радоваться. В целом же мод уже давно достиг фактически финальной точки своего развития.
Ребят, кто играл знает, в моде помимо всего куча шикарных цветовых схем для всех фракций. Хочу перенести их на ванильный соулсторм, но не могу найти где они лежат. Хелп
Это всё из-за дова, который и без того на максимальном графене сильно нагружен, да ещё и мод сам ситуацию стабильнее не делает. Игра, сделанная под старые системы, имеет ограничитель на использование оперативки - не более 2-х гигов. Решается снятием этого ограничение с экзешника с помощью программы CFF Explorer. Вбиваешь в поисковик название, качаешь, запускаешь. В окне программы жмёшь на кнопку с папкой а.к.а. Open, открываешь экзешник дова в его корневой папке, то есть Soulstorm.exe. Слева появится разные директории, тебе нужно нажать на File Header, там в строке Characteristics в столбце Meaning жмёшь на кнопку Click Here, после чего откроется окно. В нём ставишь галочку напротив строки App can handle >2gb adress space и жмёшь Ок, после чего нажимаешь на кнопку Save справа от Open. Программа предложит перезаписать экзешник, соглашаешься. Всё, проблема решена, вылетать у тебя по причине нехватки памяти больше не будет. Такой же метод можно использовать и для других игр, хоть для того же Dark Crusade, или, например, для Dark Messiah of Might and Magic, которая тоже страдает подобной проблемой.